Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı maşer zarfında kıymeti olan , kudret, hareket ve sair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belirli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Yetişek; ferdin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğsorunme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına muvafık ) bileğsorunme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis için;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğsoruntirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğsorunme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç kök öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler için bire birdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme için kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için bileğsorunebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğsorunmez.

Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birfena filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanımı şudur: Yetişek, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğsorunikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğsorunikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Yetişek, kişi için yaşam boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere muvafık olabileceği kabil istenmedik yönde bile gelişebilir. Yetişek sürecinin sorunletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye olgunlaşmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise otomatik gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir tip olarak ele alındığında ise terbiye sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; mektep zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, mezuniyet, test akıbetları kabil matlup davranış bileğsoruniklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.